رکوردزنی تولید فولاد ایرانی | ایران در افق 1404 به 55 میلیون تن فولاد خام دست پیدا می کند

صنعت فولاد جزو صنایعی است که در کشور مورد توجه فراون قرار گرفته است. این صنعت در بین صنایع کشور جز صنایع اولویت دار است. دلیل این مسئله این است که این صنعت به نوعی جز صنایع مادر در کشور محسوب می شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی - تخصصی کالا و انرژی به نقل ازعصر اقتصاد، دولت روحانی تلاش کرد تا رکودی که بخش صنعت کشور وجود داشت را برطرف کند. بر اساس تازه ترین گزارش انجمن جهانی فولاد، تولید فولاد خام ایران در ماه مه 2017 (11 اردیبهشت تا 10 خرداد ماه ) نسبت به ماه قبل از آن (آوریل) 8.8 درصد رشد داشته که از میانگین رشد پنج درصدی تولید دنیا، پیشی گرفته است. عملکرد تولید فولاد خام ایران نسبت به رشد تولید تجمعی 2017 که رشد 13.1 درصدی است، اندکی کاهش نشان می دهد، اما رشد تولید فولاد خام ایران یکی از سریع ترین ها در سطح دنیا ارزیابی می شود.

جمهوری اسلامی در افق 1404 دستیابی به ظرفیت 55 میلیون تن فولاد خام را در برنامه دارد که در پایان سال گذشته ظرفیت این بخش به بیش از 27 میلیون تن رسید و انتظار می رود با برنامه ریزی لازم در دوره 1404 - 1396 به این مهم برسد.

 

 

 

 

 

 

نظرسنجی

چقدر قیمت های پایه اعلامی دو مرجع قیمتگذاری یعنی NPC ( شرکت ملی صنایع پتروشیمی ) و شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی را نزدیک به قیمت های جهانی میدانید ؟