دبیر همایش روز ملی آب;

برای حل بحران آب فقط ۵ سال فرصت داریم

دبیر همایش روز ملی آب با تاکید بر اینکه برای حل موضوع بحران آب فقط ۵ سال فرصت داریم، گفت: اگر در فرصت باقیمانده اقدامی انجام نشود بعد از آن چیزی باقی نمی‌ماند که به آن اهتمام کنیم.

به گزارش پایگاه تحلیلی - تخصصی کالا و انرژی به نقل از فارس، محمدحسین شریعتمدار امروز در همایش روز ملی آب که با شعار «نجات آب، ضرورت ملی، رسالت جهانی» در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، گفت: اقشار مختلف مردم از ذی‌نفعان، دانشگاهیان باید در جریان مسائل و مشکلات منابع آبی کشور قرار بگیرند.

دبیر همایش با بیان اینکه اگرچه تغییرات آب و هوایی در وضعیت آب کشور تاثیرگذار بوده است، افزود: کوتاهی‌های 2 نسل گذشته تاکنون منجر به بروز مسائل و مشکلات آب در کشور شده است.

شریعتمدار اظهارداشت: هیچ نسلی مثل ما در معرض این امتحان بزرگ قرار نگرفته و تمام مسائل و مشکلات آب در 50 سال گذشته به نسل ما واگذار شده است.

وی با بیان اینکه چاره‌ای جز ترمیم وجود ندارد، گفت: مسئولیت و رسالت ما در حد بسیار بالایی است و از همه مهمتر این است که زمان بسیار کم است و برای حل مسائل آب فقط 5 سال زمان داریم.

دبیر همایش روز ملی آب با تأکید بر اینکه اگر در برنامه پنج‌ساله ششم موفق به حل مسائل و مشکلات آب نشویم بعد از آن دیگر چیزی باقی نمانده که به آن اهتمام کنیم، گفت: با این سرعت روند نزولی منابع آب، وظیفه نسل ما برای حل مشکل آب سنگین است.

وی با بیان اینکه کشورهایی مانند چین و هند مشکل بحران آب را حل کرده‌اند، گفت: اما کشورهایی در منطقه خاورمیانه وجود دارند که با بحران آب دست و پنجه نرم می‌کنند و اگر ما در فرصت باقیمانده اقدام نکنیم به معضل آنها گرفتار می‌شویم.

شریعتمدار بیان داشت: فرصت کوتاه است اما سیگنال‌ها و علامت‌هایی از سوی دلسوزان کشور برای حل بحران آب در کشور وجود دارد.

 

 

 

 

 

نظرسنجی

چقدر قیمت های پایه اعلامی دو مرجع قیمتگذاری یعنی NPC ( شرکت ملی صنایع پتروشیمی ) و شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی را نزدیک به قیمت های جهانی میدانید ؟