از سوی مرکز تحقیقات و بررسی­‌های اقتصادی اتاق ایران

چکیده آمارهای اقتصادی شهریور ماه منتشر شد

در گزارش شهریور ماه، برخی مسائل کلان مانند نرخ بیکاری و اشتغال در فصل بهار امسال، متغیرهای پولی، ضریب جینی سال 94 و وضع مالی دولت در سه ماهه اول سال 95 و ... مورد بررسی قرار گرفته است.

 

به گزارش پایگاه تحلیلی - تخصصی کالا و انرژی به نقل از  اتاق ایران ، با توجه به نقش اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در راستای ارائه خدمات به فعالان اقتصادی بخش خصوصی و همچنین با توجه به اهمیت داده­‌های آماری به منظور تحلیل روند تاریخی و وضعیت موجود و پیش­‌بینی آینده، و نیز امکان برنامه‌­ریزی صحیح اقتصادی، مرکز تحقیقات و بررسی­‌های اقتصادی اتاق ایران بر آن شد تا گزارشی از چکیده آمارهای اقتصادی را منتشر کند.

این گزارش متشکل از برخی آمارهای اقتصادی روزانه، ماهانه، فصلی و سالیانه کشور و برگرفته از منابع آماری معتبر همچون بانک مرکزی، مرکز آمار ایران، گمرک جمهوری اسلامی ایران و سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و ... است که بر اساس درجه اهمیت و استفاده آنها توسط فعالان بخش خصوصی، و به منظور دسترسی سریع و راحت به این اطلاعات هر ماه بر روی سایت اتاق ایران درج می‌شود.

در گزارش شهریور ماه، برخی مسائل کلان مانند نرخ بیکاری و اشتغال در فصل بهار امسال، متغیرهای پولی، ضریب جینی سال 94 و وضع مالی دولت در سه ماهه اول سال 95 و ... مورد بررسی قرار گرفته است. هم‌چنین در حوزه بازار پول و سرمایه نیز قیمت جهانی طلا و نفت، نرخ خرید و فروش ارز، شاخص بورس و نوسانات این بازارها، بررسی شده است.

برخی از اطلاعات و آمارهای بررسی شده در این گزارش، از این قرار است:

 

فایل کامل این گزارش را می‌توانید از اینجا دانلود کنید.

 

 

 

نظرسنجی

چقدر قیمت های پایه اعلامی دو مرجع قیمتگذاری یعنی NPC ( شرکت ملی صنایع پتروشیمی ) و شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی را نزدیک به قیمت های جهانی میدانید ؟