قیمت نفت در بازارهای جهانی کاهش یافت

قیمت‌ جهانی نفت‌خام به علت افزایش تولید اوپک، کاهش یافت.

به گزارش پایگاه تحلیلی - تخصصی کالا و انرژی به نقل از رویترز از نیویورک، قیمت‌های جهانی نفت روز چهارشنبه (٢١ مهر ماه) در بورس نیویورک به علت ادامه روند افزایشی تولید نفت سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک)، یک درصد کاهش یافت.

بهای هر بشکه نفت خام برنت با ٦٠ سنت یا ١,١ درصد کاهش به ٥١ دلار و ٨١ سنت و بهای نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (دابلیو تی آی) نیز با ٦١ سنت یا ١.٢ درصد کاهش به ٥٠ دلار و ١٨ سنت رسید.

بهای نفت برنت با وجود این کاهش، هنوز نزدیک به ١٣ درصد بالاتر از قیمت آن در هنگام اعلام ٢٧ سپتامبر (ششم مهرماه) اوپک است که برخی اعضای این سازمان و دیگر تولیدکنندگان عمده تا نشست ٣٠ نوامبر (١٠ آذرماه) اوپک در وین درباره کاهش یا تثبیت قابل ملاحظه تولید نفت‌خام به منظور کاهش مازاد عرضه، به توافق خواهند رسید.

تولید ماه گذشته (سپتامبر) اوپک با وجود وعده ها در باره کاهش تولید، به بالاترین سطح در هشت ساله گذشته رسیده است.

همچنین شرکت‌های عمده معامله گر نفت در باره ایجاد توازن مجدد در بازار تا اواسط سال آینده ٢٠١٧ تردید دارند. مقام‌های برخی از بزرگترین شرکت‌های تجارت نفت جهان در نشست رویترز در لندن گفتند که احتمال ایجاد توازن در بازار عرضه و تقاضای نفت‌خام تا میانه سال ٢٠١٧ بعید است.

میزان ذخیره سازی‌های نفت‌خام ایالات متحده نیز برای نخستین بار در ٦ هفته گذشته، بالا رفته است.

تحلیل‎گران انتظار دارند که دولت آمریکا روز چهارشنبه اعلام کند که ذخیره سازی‌های این کشور در هفته گذشته به میزان ٣٠٠ هزار بشکه افزایش یافته است.

 

 

 

نظرسنجی

چقدر قیمت های پایه اعلامی دو مرجع قیمتگذاری یعنی NPC ( شرکت ملی صنایع پتروشیمی ) و شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی را نزدیک به قیمت های جهانی میدانید ؟